THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Khamis, 17 Disember 2009

"Aku dibius Cinta"

Bismillahirrahmanirrahim..
Yesterday,MPM wal JPM Kuis tlah m'anjurkan 1 lg pogram
b'temakan CINTA.. ahaa! aku pun krg psti pasai apa
skang ni org dok cita pasai cinta,cinta dan cinta..
Ada apa dgn cinta?!
Owh yg aku pasti,pogram camni bkn skadar pogram
kosong @ hiburan semata tp ada makna..
Sejak aku b'tapak kat campus ni,byk hal tentang cinta
yg aku da pelajari..
Aku makin cintakan ayah bonda coz of their sacrifice 4 my sake,
cinta pd abg & adik-adikku yg dulunya aku
rasa 'jauh' kini da smakin dlm ke hati..
Aku jgk dpt rasa cinta dr sahabat2 yg senantiasa ada
di keliling tika aku ketawa & menangis,
yg jauh aku try dekatkan,yg dkt aku akn trus rapatkan..
ukhwah fillah~
dan yg paling utama,cinta yg amat2 aku ingin rasai
adalah CINTA dr ILLAHI.. Allahuakbar!
Aduhai cinta..
:
Ops b'balik pd kisah yg aku nak storykan..
Pogram 2 diberi tajuk
"AKU DIBIUS CINTA" ~ "B'SAMA M'CARI CINTA SEJATI".
Ahli panel jemputan khas dr UIA - Ustzh Isfadiah,
KUIS - Ust Muhidin Mokhter & sorg novelis - Ust A.Ubaidillah..
Pesanan2 yg mereka sampaikan amat2lah
b'makna buat aku dan hadirin yg hadir walaupun
hakikat sbenarnya, ape yg tlah disampaikan mereka semalam
adalah perkara yg seringkali kita dengari
dari mane2 ceramah/forum yg juga disampaikan oleh
para2 penyampai kat luar sana.
:
Ape yg aku dpt? Banyak!!! Byk sgt2!
Aku da dpt jwpn yg spatutnya utk soalan yg aku x penah jangka..
Aku akan truskan prinsip yg aku da
tanamkan dlm diri aku.. Aku akan try semampu aku..
Insya Allah~
:
Rasulullah S.A.W pernah b'sabda :-
Cintailah sesuatu itu sekadar saja,
Berkemungkinan ia akan menjadi kebencianmu
pd suatu ketika..
Bencilah yg engkau benci itu sekadar saja,
Berkemungkinan ia akan menjadi kecintaanmu
pd suatu ketika..
:
Muslimah,
Begitulah perjuanganmu,
Tundukkanlah pandanganmu,
Keraskan suaramu,
Seriuskan perwatakanmu,
Tampilkan ketegasanmu,
Apabila engkau berhadapan atau
di belakang atau di kanan atau di kiri lelaki,
Walau atas alasan apa sekalipun,
Ketuk keegoan mereka,
Bangunkan mereka dari mimpi,
Jelaskan dengan amalmu,
Bahawa percampuran bukan caranya,
Bahawa di sini tiada kebahagiaan,
Tapi hanya kehancuran..

Jgnlah kerana bercinta t'gadai semua maruah agama!



*Epy besday kak Nor!

0 ulasan: