THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Khamis, 23 Julai 2009

De bestday of..

Btemu kmbali ~
Hurm d sbbkan aku msh dlm situasi yg sme mcm td (boring!!!),
ape lg yg bleh aku wt,mlainkan ngadap lptop ni hehe alasan je 2..
Pdhal blambak kje nk kna setel tau,
tp kemalasan mngatasi sgalanya..pergh!!

Td da cter psl Syaaban,now i wan 2 talk about JULY.
Ade ape pd JULY???
Mcm2 ade hehe antaranya bestday kengkawan aku mwahaha
Spe plak kwn2 aku 2? haa! nk citer la ni..
opss sblum telupa,nk share sket psl adk aku yg bongsu,Yanie.
DOB die 4th July,time 2 aku stat cuti midsem..
Klu x slp aku ari sbtu sbb antara rumate aku yg lain,
aku plg last blk umah.
Almaklumla org plg dkat haha Seingat aku,
parents aku amk pas mgrib huhu
Biasenye,mak dgn ayh je yg dtg
tp skali tgk bdk kembar x seiras 3 org (adik2 aku) 2 ikut skali..
wah! mcm bru blk dr ovesea je kikiki
B'talu2 soalan aku ajukan then rupe2nye,
mak aku nk celebrate bsday bdk kcik 2. Alang2 katanye..
Tp abg xde skali sbb die blk sndri,bz la katakan hmm
So,mentol light dinner la ktorg mlm 2..
Mkn nasi ayam d sbelah kesibukan jalan raya..
cewah! x bleh blah haha
Duhai adindaku Miza Hayani ;
smoga dikau cpat bsar n rjin2 la tlg mak ye..
Jgn lupa dgr ckp ayh,hormat abg kakak ok?
ok la 2 hee

Kembali ke story spatutnye : bestday my bestfren's ngee~

07072009 - Che mun
09072009 - Farah
12072009 - Zizie
13072009 - Ruby
24072009 - Musfira
29072009 - Kak lily

Diorg ni antara insan2 yg terpilih dpt jd kwn aku tau
mwahaha mcm la bgus sgt,perasan weh!!!
Ermm xpe la,jnji aku hepi kan3?
Ape2 pun,aku nk wish byk2 kali kat diorg ni ~

"HEPI BESTDAY 2 U,
I REMEMBER U SLALU,
DONT FOGET ME 2,
HEPI BESTDAY 2 U.."

Sume org nk jd kwn yg t'baik n aku adalah slh sorg drpdnya.
Nk jd org baik bkn snang,
apatah lg yg t'baik inikan plak yg plg baik huhu
tp kt kna la m'cuba kan? Try b'ubah dr - 2 +,
yg + plak jgn ubah tp tambah k..
So pd anda yg ade niat 2,truskan n gud luck.
opss jgn hipokrit!
B'ubah bkn bmkna kt kna jd mcm org lain..
b ur self k.
D ksmpatan ni,i hve smting 2 share with u dear~


Seorang bijak pandai berpesan kepada anak lelakinya:
“Wahai anakku, sekiranya engkau berasa perlu untuk bersahabat dengan seseorang, maka hendaklah engkau memilih orang yang sifatnya seperti berikut:


-Jika engkau berbakti kepadanya, dia akan melindungi kamu;
-Jika engkau rapatkan persahabatan dengannya,
dia akan membalas balik persahabatan kamu;

-Jika engkau memerlu pertolongan daripadanya,
dia akan membantu kamu;

-Jika engkau menghulurkan sesuatu kebaikan kepadanya,
dia akan menerimanya dengan baik;

-Jika dia mendapat sesuatu kebajikan (bantuan) daripada kamu,
dia akan menghargai atau menyebut kebaikan kamu

-Jika dia melihat sesuatu yang tidak baik daripada kamu,
dia akan menutupnya;

-Jika engkau meminta bantuan daripadanya,
dia akan m'usahakannya;
-Jika engkau berdiam diri (kerana malu hendak meminta),
dia akan menanyakan kesusahan kamu;

-Jika datang sesuatu bencana menimpa dirimu,
dia akan meringankan kesusahan kamu;

-Jika engkau berkata kepadanya,
nescaya dia akan membenarkan kamu;

-Jika engkau merancangkan sesuatu,
nescaya dia akan membantu kamu;

-Jika kamu berdua berselisih faham,
nescaya dia lebih senang mengalah
untuk menjaga kepentinga persahabatan;

-Dia membantumu menunaikan tanggungjawab
serta melarang melakukan perkara buruk dan maksiat;

-Dia mendorongmu mencapai kejayaan di dunia dan akhirat.

Kerana kawan kita bahagia tetapi kawan juga boleh menjahanamkan kita.
So, pk la sndiri hahaha
~ 2 b kontiniu ~




hatiku b'kata : i miss my frens so much!







0 ulasan: