THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Khamis, 3 September 2009

Tentang Hati

Hati? Ade ape dgn hati? Knp mesti hati?
:
Sume org "ade" hati tp x sume org "punya" hati.
Ya Allah, hati yg ini amat2lah lemah,
Kau terangilah ia dgn cahayaMu.. 
:
Aku akui, aku mungkin x sebaik org yg baik.
Aku mmg x sempurna sesempurna org yg sempurna.
Aku x ade hati mcm org lain punya hati.
TAPI
Aku sebenarnye sentiasa nak try wat yg t'baik,
nak jd sempurna yg boleh dgn hati yg aku miliki.
Org x tau sbb ni rahsia aku!
Rahsia bukan sebarang rahsia,
rahsia ni hanya dlm hati.
Benda yg paling tajam sebenarnya adalah lidah
sbb ianya boleh m'guris hati yg lukanya bagai ditusuk sembilu.
That's y bile kita nak b'cakap,
bukan sebarang dialog yg bleh kita karang.
Dgn suara yg lunak bleh m'buatkan org lena dibuai mimpi,
dgn kepetahan budi bicara bleh m'buatkan
org t'pesona dan dek kerana
suara & kata2 yg kuar dari mulut 2 jgk la
org bleh terasa hati!
Oleh itu, b'hati-hatilah kamu semasa b'kata-kata.
:
Kita kat sini b'iya-iya nak jaga hati org tp
x sume org b'fikiran mcm kita.
At last, kita jgk la yg makan hati.
Mula2 b'sabar dan trus b'sabar tp gunung b'api mane
yg x kuarkan lavanya ha???
Sbb 2 ade org kata ;
"Air yg tenang jgn sangka xde buaya".
Mungkin aku ni makhluk yg bleh t'senarai dlm list
org yg b'sabar kot. Insya Allah..
W/pun aku sedar yg sabar aku 2 slalu wat
aku sakit balik.. tp aku mmg da b'azam
klu bleh aku nak elakkan dari
b'main p'mainan ni.
:
Klu la sume org punya hati,
xkan ade sorg pun yg akan sakit hati..
Klu la sume org pandai jaga hati,
mesti sume org senang hati..
TAPI
Klu la xde org yg makan hati,
xkan wujud la org yg suka amik hati..
Aduhai hati..~
Btol2 sukar utk difahami,
hanya DIA yg mengetahui rahsia yg t'surat
 disebalik rahsia yg t'sirat..
:
Ya Allah, Kau ampunilah segala dosaku,
Kau lindungilah aku dari segala mara bahaya,
Kau peliharalah hatiku dgn perisaiMu,
hanya Kau sebaik-baik tempat mengadu..
Aku mohon hanya pdMu..*
:
Seandainya aku ade t'kasar bahasa ke..
t'senggol lengan ke.. t'panah hati ke..
i' really2 sori, i mean it!
~aku jua insan biasa~

0 ulasan: