THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Isnin, 24 Ogos 2009

Ahlan Ya Ramadhan..

Ari ni da masuk ari ke-3 kita b'pose..
Alhamdulillah so far so gud..
Kejap je masa b'lalu..
Aku rase mcm baru je jumpe Rejab tp
da sampai Ramadhan rupenye ye..
Aku x dpt join tarawikh mlm petama sbb
penat sket time 2, almaklumlah bru setel event.
Maka secara otomatiknye t'dpt sket
kekurangan di situ ye..
Hurm pagi p'tama sahur b'3 je (kak jane, nysa, aku),
yg len sume pulang ke rumah utk
mnyambut 1st Ramadhan b'sama kuarga mereka..
Skema seh ayat aku..wakakaka
B'buka ari p'tama pun stil b'3, menunye adalah
ayam percik, ayam goreng, serunding
dan beberapa lg lauk org bujang hehehe &
alhamdulillah tarawikh pd mlm ke-2 aku dpt sertai
dgn tenangnye..pergh!!! nikmat tol..
Kat sini wat 8 je, yg bezanya lpas 4 rakaat ptama
ade sket tazkirah oleh ustaz2 kat sni jgk..
bkn sje2 tp sbb nk bg ruang pg mereka2 yg da
t'batal g ke toilet..
Erm pd sahur ke-3 pun aku msh b'3 dgn org
yg same jgk..kitorg makan nasi
goreng. Wah! sdap3 hehehe
Akan tetapi time b'buka tinggal kami b'2 (aku n kak jane)
karena Nysa buka pose kat lar dgn Abg Acap.
Then aku b'fikir sendirian, klu nk msk mcm x b'baloi je..
So aku ajak kak jane buka kat Masjid..hehe
Diikuti oleh syira,Dhia ul-haq n kak noor.
Best tau ecellynye, nikmat 2 lain rasenye..
klu x pcaya g la try kikiki
Makan dlm talam tau, d sbbkan ukhwah 2
kitorg rase kenyang je.. yeke?
cit! padahal b'tambah hahaha bse la 2..
bkn sbb lapar tp menu die sdap kot wakakaka
Erm Alhamdulillah tarawikh mlm 2 aku dpt jalani
jgk w/pun perutku wat hal huhuhu
Pastu aku amik masa sket dok kat masjid
utk m'hafal Al-Mujadilah yg bkl
disyafawikan esok..weee~ takut seh..
Syira plak abiskan tadarus juzu' 2, nti aku da
setel Qfq aku pun nk tadarus jgk..
Hmm mmg menenangkan..heeheehee
Yg paling aku hepi its about ~:
Mak ayah aku nk dtg!!! Bestnye!!!
Rindu sgt2!!! hehehe
Tepat kol 12 mlm smlm mak aku sampai sini..
Alahai,sian plak kat ayah..pnat.
Tp dsbbkan samting, mereka sudi jgk utk
ke mari..cewah! huhuhu
Mak aku bwk makanan fevret aku,tempe. kikiki
buat bekalan time b'sahur n peneman time buka katanye..
x lupe jgk tempoyak yg meletup-letup 2 hehe
aku bahagikan 2 sbb nk bg Syira n da geng sket..
Geng tempe aku dhia ul-haq la hehe
dan~
Sahur pg td aku awl sket drpd yg lain sbb
aku ade agenda t'sendiri ari ni kononnya.
Diorg tdo aku sahur, diorg sahur aku plak tdo hahaha
tp kul 5.45 ak bgun utk truskan rutin ari ni..
w/pun kurang slesa sbb perut wat hal lg tp aku ttp
senyum..ngeee~ b'siap sdia nk ke klas
TH tp apakan daya dgn dukacitanya bad news
yg aku dpt,klas batal tp agak geram sbb da sampai klas
bru dpt info hhuhu sabar3 ye..
tnpa buang masa, aku nk g syafawi Qt la kononya
tp ustaz plak xde so balik bilik la.
Nti g dgn kak lela tp sekembalinya kami
ke bilik ustaz, skali lg aku dikecewakan karena ustaz
pospone kul2.30 la plak..Ya Ampun!!!
Sabar3 lg ye..pose punye pasal..
Hmm dan utk menanti waktu itu, aku b'ada disini
mengisi kekosongan blog hahaha
~2 be kontiniu~




hatiku b'kata : Sabar itu separuh drpd iman..~

0 ulasan: