THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Rabu, 26 Ogos 2009

Sdehnya..

Lepas sahur pagi tadi aku siap2 mandi utk
menunaikan solat fardhu subuh,
then aku amik kesempatan jap utk m'hafal quran.
Tp x lama pun sbb kepala mcm sakit,
di tambah plak mmg tgh sakit pinggang,
perut x pyh cakap la..mmg slalu wat hal..
Maka aku naik katil sebentar kononnya n niat nak
bangun kul8, nak prepare sket sblum masuk klas QHU
utk present. Apakan daya kita hanya
merancang, Allah yg menentukan..cewah!
Aku t'lajak sampai kul 9, klasnye 9.30. Adoi..
Aku sbenarnye da sedar dlm kul8.30 sbb time 2 Ninie
kol sbb nk mintak tulun aku g print asgment 2
tp aku mamai daa..sori Ninie!
Bangun je trus b'siap n b'lari-lari anak ke bilik Ninie utk
amik asgment 2, bwk g bilik Wani utk print.
Memang kelam kelibut abis.
Lewat 15 minit aku masuk klas, dgn t'cungap2nya..penat!
neves plak nak present, trus jd blur. pergh!!!
Time turn aku, abis hancus musnah sume.
Aku x dpt kuarkan suaraku yg lunak masin 2..
aku x dpt b'buat ape2 & secara x langsungnya aku
tlah mengecewakan Ustazah. Aku tau ustazah marah aku.
Beliau m'beri sepatah 2 kata "nasihat" utk aku.
Aku terima seadanya. 
akan tetapi aku amat2 sdeh dgn ape yg b'laku.
Kuar je klas aku jd diam, trus aku kol emak tp aku
x dpt b'kata2, hanya air mata yg b'jujuran.
Mak tanye tp aku diam, aku cuma dpt kuarkan
beberapa patah p'kataan yg m'buatkan 
mak terus faham ; "td kena marah.."
Da la perut sakit, pinggang plak sengal2..
Aku mmg slalu sakit perut tp
aku t'paksa terima sbb aku x suka jumpe
doktor. Aku takut! Aku x nak!
so aku x bleh merungut banyak2, sendiri
cari pasal sendiri la kena terima..
Dgn itu ade beberapa klas atau program yg aku x dpt
join d sbbkan penyakitku ini. Ptg td pun x dpt g klas 
QUQ sbb kesakitan mengatasi segalanya..
Ya Allah, bantulah hambamu ini.
Ari ni aku x dpt buka kat masjid sbb x slesa dlm keadaan camni.
408 makan b'jemaah malam ni.
Erm tarawikh i'm not sure..tp klu x g sna pun
insya Allah aku wat nafsi2 je..
Agenda malam ni, aku nak trus
m'hafal dan m'hafal ;
AL-HADIID & AL-MUJADILAH
Esok pagi aku syafawi seh..
Wish me luck k~

0 ulasan: