THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Khamis, 13 Ogos 2009

Pergi x kembali

Alhamdulillah b'syukur ke hadrat Illahi dgn
limpah & kurniaNya aku masih dpt
b'nafas, b'gerak, b'hidup menjalankan rutin harian
seperti ari2 biase. Ari ni, 13 Ogos 09
b'samaan 22 Syaaban 1430 ; Alhamdulillah jgk
sbb aku masih b'peluang m'jalankan ibadah b'puasa sunat
seperti ari2 sebelum ni. Maha Suci Allah, Dia Maha Mengetahui
segala-gala yg b'laku di alam yg penuh fana ini.
Setiap ari, kita akan di berikan kejutan oleh berita2 yg
x penah kita jangkakan. Mcm ari ni, aku kat sini
agak bosan tapi hepi jgk sbb klas sume batal.
Tp itu x b'makna aku free sbb byk
kije2 yg t'tangguh yg harus aku laksanakan secepat mungkin.
Maka dgn itu, bertapalah aku kat library seharian
b'sama teman2 seperjuangan.
Agak lame jgk dok kat sne tp yg pasti aku
tlah b'agkat pulang ke kamar dlm kul 11 pg & rutin yg
biasa akn aku lakukan adalah .. zzzzzzzz
Aku t'bgun dlm kul 2 lbeh then dpt mesej dr
sahabat baikku cik syira bahawasanya
Ustaz Asri (Rabbani) tlah kembali ke rahmatullah.
Innalillahiwainnalillahiraji'un~
So utk mengenal pasti sejauh mana kebenaran
berita yg aku dpt 2, aku pun b'tanya pd sume kaunter
p'tanyaan yg x di iktiraf oleh kerajaan hehe
Ade yg kata ya n ade yg kata x pasti.
Masya Allah, berita cmni jgn dibuat main2..
tibe2 aku t'pikirkan sesorg - Abgku!
Krn apa aku pasti die adalah kaunter yg benar2
sahih? Sbb die ade link..
And jawapan yg aku dpt adalah sebenar-benar jawapan,
berita yg sampai kat telinga aku 2 mmg btol.
Allahuakbar! Ajal maut di tgn Tuhan.
Org yg baik budi pekerti, b'ilmu amal, sopan santun
pun bile2 akan ditarik nyawanya.
Apatah lg, manusia yg kurang sopan budi bicaranya mcm
aku ni yg sah2 kurang ilmu plak 2, ntah2 esok lusa da
xde gamaknye. Na'uzubillah..
Penyakit 2 hnya sekadar penyebab tp di atas sana
sebenarnye mmg da t'tulis dgn detail
ble ari, waktu dan tmpat kejadian yg bkl b'laku time 2.
Astaghfirullahaladzim..
Maka dgn itu kita hendaklah sentiasa b'sedia
dgn b'lambak2 bekalan supaya
senang di kemudian hari .. Insya Allah.



"Ya Allah, Kau ampunilah dosa2ku,
dosa2 kedua ibu bapaku, adik-beradikku,
kaum keluargaku, guru2ku, sahabat2ku,
umat Muslimin wal Muslimat,
umat Mukminin wal Mukminat..
Hanya pdMu aku memohon & hanya
pdMu aku b'serah. Sesungguhnya aku makhluk
yg lemah, kerdil lg hina di sisiMu Ya Allah.
Kau pnjgkanlah umur kami, murahkanlah rezeki
kami, berkatilah hidup kami, lapangkan dada kami
bg mengisi ilmu2Mu Ya Allah.
Amin2 Ya Rabbal Alamin.."

Pd anda sume yg kenal aku atau x pun aku
tetap nk mintak maaf byk2 if
aku ade wat salah laku yg x sengaja mahupun
sebaliknya. Insya Allah aku dgn
hati yg t'buka da maafkan sape2 pun yg
ade "t'singgul bahu" dgn aku.
0-0 ok? hehe


hatiku b'kata : Andai itu takdirnya, aku redha..
Al-Fatihah buat mereka yg tlah pergi.

0 ulasan: